Operationeel manager verwerkingshallen

Met moderne kassen en geavanceerde verwerkingsfaciliteiten op 6 locaties telen en verwerken wij paprika’s tot gezonde en kwalitatieve producten. In onze 4 moderne verwerkingshallen verpakken wij paprika’s in de bekende stoplichtmix of los voor supermarkten in Nederland en Europa. Wij onderscheiden ons door efficiëntie, duurzaamheid en kwaliteit in alles wat we doen.

Ben jij op zoek naar een sleutelrol in een dynamische, internationale omgeving met korte lijnen? Als Operationeel Manager geef je leiding aan een groot en divers team en zorg je dat mensen, processen en machines maximaal presteren.

Wat je gaat doen

Als Operationeel Manager Verwerkingshallen ben je verantwoordelijk voor het gehele proces: vanaf het oogsten van de paprika’s, het sorteren, verpakken, bewaken van de kwaliteit en het interne transport tussen de verschillende locaties, tot het moment dat de paprika’s op het dock staan voor transport naar de klant.

Je geeft direct leiding aan de Locatiemanager Sorteren, Locatiemanager Flowpack, Expeditie, het Bedrijfsbureau en de Kwaliteitsmanager, en indirect aan meer dan 200 fte. Jij zorgt dat mensen, machines en processen gedurende het seizoen (maart t/m november) maximaal presteren en dat de hallen in de rustige maanden volledig klaar gemaakt worden voor het nieuwe seizoen.

Je schakelt intensief met je collega die contact heeft met de handel en onderhoudt korte lijnen met de locatiemanagers van de kassen en team teelt. Door de dynamiek aan klantzijde en bij teelt is het werk soms onvoorspelbaar en hectisch. Jouw wendbaarheid, creativiteit, resultaatgerichtheid en natuurlijk leiderschap maken dan het verschil. Daarnaast stimuleer je data-gedreven werken, bouw je een KPI-dashboard op en ontwikkel je leiderschapsvaardigheden binnen het team. Je rapporteert aan de Operationeel Directeur.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Regie over sorteren, verpakken, kwaliteitsbewaking, intern transport en expeditie· Leidinggeven aan een groot en divers team (indirect >200 fte)
  • Ontwikkelen en coachen van leidinggevenden en teams
  • Zorgdragen voor een efficiënte planning en borging van kwaliteitssystemen
  • Optimaliseren van processen en implementeren van verbeteringen
  • Bouwen aan een KPI-dashboard en stimuleren van data-gedreven besluitvorming
  • Voorbereiden op uitbreiding, zoals nieuwe flowpacklijnen in de toekomst
  • In de rustige periode (dec-feb) focus jij op projecten zoals onderhoud, procesverbetering en digitalisering.

Wat wij je bieden

Een uitdagende rol binnen een vooruitstrevend familiebedrijf waar eigenaarschap en efficiëntie centraal staan. Je krijgt de kans om een grote en complexe operatie aan te sturen en verder te professionaliseren.

  • Uitstekende arbeidsvoorwaarden, passend bij jouw ervaring en verantwoordelijkheden
  • Werken in een informele en no-nonsense cultuur met korte lijnen waarin ondernemerschap en samenwerking voorop staan
  • Ruimte voor eigen initiatief, innovatie en leiderschapsontwikkeling
  • Opleidings- en ontwikkelmogelijkheden
  • Werken in een internationale omgeving met ondernemende cultuur

Profielschets

Je bent een natuurlijk leider die goed functioneert in een dynamische en internationale omgeving. Met jouw praktische en pragmatische instelling houd je overzicht, stel je prioriteiten en breng je mensen en processen naar een hoger niveau.

Functie-eisen:

  • Minimaal hbo werk- en denkniveau
  • Sterke leiderschapsvaardigheden en ervaring met het aansturen van grote, diverse teams
  • Ervaring met kwaliteitssystemen en certificeringen in de levensmiddelenindustrie
  • Oog voor innovatie en digitalisering
  • Flexibel, resultaatgericht en communicatief sterk

Enthousiast geworden?

Deze procedure loopt exclusief via Nomilk2day. Neem contact op met Richard Bloemsma via 06 29239066 of richard@nomilk2day.nl

Enthousiast? Wij maken graag kennis met je.

Solliciteer gemakkelijk via onderstaand formulier of stuur je cv en motivatiebrief per mail naar personeel@hoogweg.nl.

Wil je meer weten over deze vacature?

Neem gerust contact op met HR op telefoonnummer 0527-20 64 30 of of per mail personeel@hoogweg.nl 

Ik ga akkoord met de privacyverklaring.*